Gå til indhold

Vi holder sommerpause - Næste levering den 24/7

Mangosorbet

Mangosorbet

Mangosorbet er en populær og lækker dessert.
Den har en mere intens, frisk og autentisk mango-smag end mango-is. Den indeholder ikke mælk eller fløde, så den er også et godt valg for dem, der undgår mælkeprodukter.

Serveringer: til 4 personer

Ingredienser:

2 -3 modne mangoer
100 g sukker
1,5 dl vand
2 lime (saften)
1 æggehvide (kan undgås)

Start med at lave sukkerlage:
Bring vandet i kog, tilsæt sukker, og lad det opløse under omrøring.
Når det er opløst, lad det simre i et par minutter. Lad det afkøle.
Mangopure:
Skræl mangoerne og skær dem i små stykker. Læg dem i en blender eller en foodprocessor. Tilsæt limesaft og den kolde sirup (sukkerlage), og blend det sammen.

Hvis du har ikke en ismaskine:
Si mangopuréen gennem. Derefter hældes den i en plastikskål eller condi bøtte med låg og stilles i fryseren i mindst fire timer. Hvis det bliver for hårdt, så tag det ud af fryseren nogle minutter før servering og stil det i køleskabet

Hvis du har en ismaskine:
Kør mangopuréen på en ismaskine indtil den har fået konsistensen som softice. Du kan eventuelt tilsætte en æggehvide hvis du ønsker en mere cremet konsistens.

Velbekomme.